Hej!!
Nu har det går 9 veckor sedan jag startade mitt low-tech akvarie!

(Efter 9'e veckan)

Det växer och knakar där i och de små liven lever å mår bra.
Nu blev det lite kaotiskt mycket flytväxter, tex av Musselblommor och Egeria Densan täcker nästan hela ytan.
Knappt något ljus når ner på vänstra sidan.
En liten Platy unge fastnade t.o.m mellan rutan och en muselblomma här så jag bestämde mig för att det skulle behövas rensas en hel del!
Även påfyllnad av vatten var nödvändigt!

(Efter rensningen)

Nu ser det mycket bättre ut!!
Min stackars svördsplanta har blivit extremt maläten!
Även en ny växt tittar fram där på höger sida, en Anubias som dock barfa ska stå där tillfälligt på sin snäcka :]
Ja om ni undrar vad jag har gjort med växterna så är det i 250L karet och flyter runt där.
Allt ska säljas som ligger där inne men det går sådär med att få sålt det just nu!

1 Kommentarer:

Du har ju lyckats skitbra!
Startar mitt tredje nu på måndag, det första stora, 100 liter.. Får hoppas att det blir bra!

About this blog

Denna blogg kommer att handla mest om akvaristik och pågående projekt kring ämnet.
Du kommer kunna följa upp mina projekt och kanske du får själv idéer om att bygga sådana projekt som jag har byggt.
Jag hoppas denna blogg kommer ge dig inspiration och nya idéer och kom ihåg att du får gärna kommentera inläggen!

Om mig

Jag heter Carl Joel Määttä och har sysslat med detta i ca 6 år nu.

Det började med ett 39L kar och inte länge efter det så tyckte jag det var alldeles för litet och köpte mig ett 69L kar. De 2 hade jag ett tag tills jag köpte ett 250L kar och sålde bort det minsta, ganska "klassikt" va? Det har hunnit bli ett 165L och ett 222L även på senare tid.

Jag började med de vanliga fiskarna även så som platy, guppy och neon tetror men har skaffat mig lite annat nu och är sugen på att skaffa mig ett kar med ciklider.

För övrigt bor jag i Kalmar och har ett delat 222L kar som en sorts form av investering, läst 3 år webbprogrammering samt Företagsekonomi A, nu söker jag jobb.

Du hittar mig även på Zoopet under användarnamnet Lunar.

(2010-01)