Lysröret verkade vara sönder då alla andra lysrör jag testade med Glo'n fungerade utan problem.
Så jag pratade med PWSS och de skickar ett nytt men detta är inget jag behöver för tillfället så jag kan fortsätta som tänkt med projektet.

Nu har jag hållt på med ritningen i några timmar.
Inte i världens mest avancerade CAD program utan bara i Photoshop :)
Jag förstår hur jag har tänkt men frågan är om ni också gör det, den är ganska överskådlig tycker jag i alla fall.

Som ni ser så har jag satt lite mått och så men inte alla eftersom det kommer nog ändras under projektets gång.
"Locket" har jag inte heller ritat desstomer på eftersom jag inte är riktigt säker på hur jag vill ha det.
Jag är även lite osäker på om jag ska ha 10cm på höjden eftersom detta kommer nog bli ganska så snäft mellan glaset på akvariumet och lysröret så det kanske vore lite bättre ifall det placerar sig lite högre upp.
Men det beror även på hur jag gör "locket" vilket jag inte har bestämt ännu.
Kanske och notera på denna ritning så är det ännu lite osäkert på om jag ska bygga in Glo'n i lysrörsrampen annars måste jag förlänga kablarna till hållarna så jag kan nog tänka mig att det kommer ändras.
Kanske jag hinner börja snickra lite idag annars blir det helg för mig.

0 Kommentarer:

About this blog

Denna blogg kommer att handla mest om akvaristik och pågående projekt kring ämnet.
Du kommer kunna följa upp mina projekt och kanske du får själv idéer om att bygga sådana projekt som jag har byggt.
Jag hoppas denna blogg kommer ge dig inspiration och nya idéer och kom ihåg att du får gärna kommentera inläggen!

Om mig

Jag heter Carl Joel Määttä och har sysslat med detta i ca 6 år nu.

Det började med ett 39L kar och inte länge efter det så tyckte jag det var alldeles för litet och köpte mig ett 69L kar. De 2 hade jag ett tag tills jag köpte ett 250L kar och sålde bort det minsta, ganska "klassikt" va? Det har hunnit bli ett 165L och ett 222L även på senare tid.

Jag började med de vanliga fiskarna även så som platy, guppy och neon tetror men har skaffat mig lite annat nu och är sugen på att skaffa mig ett kar med ciklider.

För övrigt bor jag i Kalmar och har ett delat 222L kar som en sorts form av investering, läst 3 år webbprogrammering samt Företagsekonomi A, nu söker jag jobb.

Du hittar mig även på Zoopet under användarnamnet Lunar.

(2010-01)