Sådär nu har jag fått mina varor ifrån PWSS som jag beställde men det var inte bara vad jag angett nedan.
Jag beställde även lite annat som kunde va bra till mitt akvarium och även kusinen till mig beställde samtidigt lite till hans blivande akvarium.
Allt som jag beställde kom fram.

När jag väl öppnar packetet så ser jag att det inte är en Glomat 2 jag har fått utan vid namnet Glo T8 men det är väl samma med ett annat namn bara.
Såg även att de tagit bort ur deras sortiment på webbsidan Glomat 2 40W och ersatt den med Glo T8 40W som jag fick.
Glo'n ser ju i alla fall fin ut och med blått lyse när man slår på den fast det fina ljuset kommer inte vara länge eftersom jag måste nog bygga in den i lysrörsrampen i ett särskilt "rum" då den inte kan få plats utanför.
Hade egentligen velat ha den i ena bänk skåpet som akvariumet står på fast då räcker inte sladdarna till att nå upp.

Packetet såg väldigt roligt ut när jag och kusinen hämtade ut det från Bussgods.
Killen som jobbade på Bussgods frågade om det var en hembränningsapparat men vi skrattade bara ^^
Bild på den återkommer jag med vid ett senare tillfälle!

Men!.. Till min förvåning så märker jag vid ett senare tillfälle när jag testade Glo'n att Aquarelle lysröret inte ville fungera däremot så fungerade Aquastar lysröret.
Var lysröret sönder eller vad?

0 Kommentarer:

About this blog

Denna blogg kommer att handla mest om akvaristik och pågående projekt kring ämnet.
Du kommer kunna följa upp mina projekt och kanske du får själv idéer om att bygga sådana projekt som jag har byggt.
Jag hoppas denna blogg kommer ge dig inspiration och nya idéer och kom ihåg att du får gärna kommentera inläggen!

Om mig

Jag heter Carl Joel Määttä och har sysslat med detta i ca 6 år nu.

Det började med ett 39L kar och inte länge efter det så tyckte jag det var alldeles för litet och köpte mig ett 69L kar. De 2 hade jag ett tag tills jag köpte ett 250L kar och sålde bort det minsta, ganska "klassikt" va? Det har hunnit bli ett 165L och ett 222L även på senare tid.

Jag började med de vanliga fiskarna även så som platy, guppy och neon tetror men har skaffat mig lite annat nu och är sugen på att skaffa mig ett kar med ciklider.

För övrigt bor jag i Kalmar och har ett delat 222L kar som en sorts form av investering, läst 3 år webbprogrammering samt Företagsekonomi A, nu söker jag jobb.

Du hittar mig även på Zoopet under användarnamnet Lunar.

(2010-01)