Tidigare idag så lackade jag insidorna med eploan v lacket... nu bör inte fukten kunna tränga igenom :]
Det gick inte åt mycket lack men de var väl bra det för då har jag kvar en hel del till nästa gång jag behöver epolanet.

Lackade ute vilket jag inte skulle ha gjort men jag orkade inte stå ut med luckten om jag hade lackat inne i garaget.
Så lite smuts och dylikt la sig ovanpå lacket.
Nu har jag dock flyttat sakerna in och det luktar ju givetvis inte något mer.
Troligtvis så går de mesta ta bort i efterhand om jag tycker det skulle behövas sedan så ser man inte insidan utan det är utsidan som räknas betydligt mer denna gång.

Det var otroligt noga med att få rätta mängder av både A och B sa säljaren som jag köpte lacket ifrån om jag blandade ut delvis istället för allt.
Dessutom så har man bara på sig ca 35 minuter att lägga det som man har blandat.
Därför tog jag en mindre plast låda som jag kunde mäta upp med, 2 Viktdelar av A och 1 av B.

0 Kommentarer:

About this blog

Denna blogg kommer att handla mest om akvaristik och pågående projekt kring ämnet.
Du kommer kunna följa upp mina projekt och kanske du får själv idéer om att bygga sådana projekt som jag har byggt.
Jag hoppas denna blogg kommer ge dig inspiration och nya idéer och kom ihåg att du får gärna kommentera inläggen!

Om mig

Jag heter Carl Joel Määttä och har sysslat med detta i ca 6 år nu.

Det började med ett 39L kar och inte länge efter det så tyckte jag det var alldeles för litet och köpte mig ett 69L kar. De 2 hade jag ett tag tills jag köpte ett 250L kar och sålde bort det minsta, ganska "klassikt" va? Det har hunnit bli ett 165L och ett 222L även på senare tid.

Jag började med de vanliga fiskarna även så som platy, guppy och neon tetror men har skaffat mig lite annat nu och är sugen på att skaffa mig ett kar med ciklider.

För övrigt bor jag i Kalmar och har ett delat 222L kar som en sorts form av investering, läst 3 år webbprogrammering samt Företagsekonomi A, nu söker jag jobb.

Du hittar mig även på Zoopet under användarnamnet Lunar.

(2010-01)