Till att börja med så har jag nu kommit hem och kan fortsätta med lysrampen.

Igår på kvällen ungefär vid 23.00 påbörjade jag arbetet ute med lysrampen (ljust som det är här).
Det började ganska bra med att jag fortsatte laga mina incidenter som jag tidigare med fräsen hade gjort.

Jag hade bytt vatten i akvariumet och dragit fram bänken en bit så rampen skulle få plats baktill.
När jag väl försöker placera dit den så ser jag att den inte vill passa i alla fall :[
jag märker att de är ca 2mm som skulle behövas tas fräsas bort och detta blev ju otroligt mycket mer komplicerat nu när allt satt ihop med varann.
Men det gick till slut och dit fick jag lysrampen på akvariumet.

Nu ska jag bara fila till lagningarna och sedan lägga en grundfärg på det hela ^^
Jag funderar på att kanske redan göra det idag eller imorgon och då förhoppningsvis är det bra väder ute men om allt går bra så kommer den nog att bli klar denna vecka.

Jag har inte bestämt mig vilken färg den ska bli utvändigt men de blir nog svart troligtvis.

En del av denna kväll har gått åt till att försöka få ordning på mitt Fluval 404.
Den brummar väldigt mycket nämligen och sprutar ut en del luft.
Bara jag inte blir störd av den under natten så löser de nog sig.

0 Kommentarer:

About this blog

Denna blogg kommer att handla mest om akvaristik och pågående projekt kring ämnet.
Du kommer kunna följa upp mina projekt och kanske du får själv idéer om att bygga sådana projekt som jag har byggt.
Jag hoppas denna blogg kommer ge dig inspiration och nya idéer och kom ihåg att du får gärna kommentera inläggen!

Om mig

Jag heter Carl Joel Määttä och har sysslat med detta i ca 6 år nu.

Det började med ett 39L kar och inte länge efter det så tyckte jag det var alldeles för litet och köpte mig ett 69L kar. De 2 hade jag ett tag tills jag köpte ett 250L kar och sålde bort det minsta, ganska "klassikt" va? Det har hunnit bli ett 165L och ett 222L även på senare tid.

Jag började med de vanliga fiskarna även så som platy, guppy och neon tetror men har skaffat mig lite annat nu och är sugen på att skaffa mig ett kar med ciklider.

För övrigt bor jag i Kalmar och har ett delat 222L kar som en sorts form av investering, läst 3 år webbprogrammering samt Företagsekonomi A, nu söker jag jobb.

Du hittar mig även på Zoopet under användarnamnet Lunar.

(2010-01)